۱۳۹۴ شهریور ۲۸, شنبه

لامپ‌های نوری دو بعدی با عملکرد توهمی سه بعدی



مهندسان در امریکا لامپی‌هایی از مواد دوبعدی ارائه داده‌اند که عمل لامپ‌های نوری سه‌بعدی را انجام می‌دهند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این لامپ‌ها Bulbing نام گرفته‌اند و دارای منبع نوری ال‌ای‌دی دوبعدی هستند.
این لامپ‌ها به دلیل استفاده از یک ورقه آکریلیک که با خطوط زاویه‌ای و توسط لیزر دستکاری شده‌، در سه بعد می‌درخشند. نور، این خطوط را تعقیب کرده و برای کاربر توهمی از عمق ایجاد می‌کند.
در واقع، مهندسان از مواد دوبعدی و با استفاده از توهمات نوری، لامپ‌های سه‌بعدی را خلق کرده‌اند.
طرح‌های ارائه‌شده این لامپ‌ها ZIGGi ، CLASSi و DESKi خوانده می‌شوند و در این میان طرح DESKi نزدیک به لامپ میز تحریر است، ZIGGi به لامپ مطالعه شباهت دارد و CLASSi نیز لامپ کنار تختخواب را شبیه‌سازی می‌کند.
هر یک از این لامپ‌ها دارای ال‌ای‌دی با طول عمر 50 هزار ساعت هستند و استودیوی سازنده در حال بازیابی برای آن‌هاست.

۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

نمایشگاه جهانی ساختمان– سالن O

World Expo Building

غرف سالن O در نمایشگاه جهانی ساختمان به شرکتهای

سازه و نما
سازه های سبکI.S.f
سازه های فضائی
سازه های نوین
مصالح نوین نما
سازه های پنلی
کامپوزیت
شوتینگ زباله
سازه های پارچه ای - غشائی
سازه های پیش تنیده
سازه های پس کشیده
فتو ولتاییک

اختصاص داده شده است

لیست شرکتهای تولیدی و توزیعی کامپوزیت

List of composite manufacturing companies and distribution

کامپوزیت1
پرمیوم باند
نما کامپوزیت
انجمن کامپوزیت ایران
دفتر مهندسی آلفا
موسسه کامپوزیت ایران
شبكه ايران كامپوزيت
اتحاد طراحان پاسارگاد
نانو کامپوزیت ماسه پلیمر

کامپوزیت

Composite

کامپوزیت

  • در مهندسی مواد این اصطلاح معمولاً به موادی گفته می‌شود که از یک فاز زمینه (ماتریس) و یک تقویت کننده (پرکننده) تشکیل شده باشند.
  • تعریف انجمن متالورژی آمریکا: به ترکیب ماکروسکوپی دو یا چند مادهٔ مجزا که سطح مشترک مشخصی بین آنها وجود داشته باشد، کامپوزیت گفته می‌شود.

کامپوزیت از دو قسمت اصلی ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده‌است. ماتریس با احاطه کردن تقویت کننده آن را در محل نسبی خودش نگه می‌دارد. تقویت کننده موجب بهبود خواص مکانیکی ساختار می‌گردد. به طور کلی تقویت کننده می‌تواند به صورت فیبرهای کوتاه و یا بلند و پیوسته باشد

سازه پس تنیده

Post-tensioned structures

پس کشیده

سیستم پس کشیده
در این سیستم در مسیر عبور فولادهای پیش تنیدگی ، غلافی تو خالی در بتن تعبیه می گردد سپس کابل ها از درون غلاف ها عبور داده شده بطوریکه دو سر آن از غلاف بیرون بوده و عملیات بتن ریزی انجام می شود وغالبا قبل از بتن ریزی دو ورق صفحه فشار جایگذاری می شود. بعد از اینکه بتن به مقاومت مورد نظر رسید فولادهای پیش تنیدگی توسط جک هایی که به صفحه فشار تکیه می نمایند کشیده می شوند.

در سال های اخیر استفاده از سقفهای پس کشیده در ساختمانها رشد و پیشرفت داشته است. بیشترین کاربرد آن در کشور آمریکا بوده و در کالیفرنیا این سیستم اولین انتخاب برای سقفهای بتنی است. سقفهای پس کشیده همچنین در استرالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و اروپا نیز استفاده میشود و در انگلستان نیز به سرعت در حال افزایش است.

لیست شرکتهای سازنده سازه و بتن پیش تنیده

List of companies and prestressed concrete structures

پیش تنیده 1

سازههای پیش تنیده آرمه بن

مهندسی بتن پیش تنیده
سازه های پیش تنیده آرتا
فن آوران بتن ایرانیان
کلینیک بتن ایران
پرشین بتن
عمران سازه پیش تنیده
پارس پی بی ال
سازه بتن پیش تنیده امروز

سازههای پیش تنیده

Prestressed structures

پیش تنیده

پیش تنیدگی عبارت است از ایجاد یک تنش ثابت و دائمی ( Prestress ) در یک عضو بتنی به نحو دلخواه و به اندازه لازم ، به طوریکه در اثر این تنش ، مقداری از تنش های ناشی از بارهای مرده و زنده در این عضو خنثی شده و در نتیجه مقاومت باربری آن افزایش پیدا می کند .

هدف اصلی از پیش تنیده کردن یک عضو بتنی ، محدود کردن تنش های کششی و ترک های ناشی از لنگر خمشی ، تحت تاثیر بارهای وارده در آن عضو می باشد .

بتن جسمی است مقاوم در مقابل فشار ، ولیکن مقاومت آن در مقابل کشش بسیار کم می باشد ، بنابراین می توان با وارد کردن فشار به بتن ، کشش ایجاد شده در اثر بار مرده و زنده را در عضو بتنی تقلیل و در نتیجه مقاومت آن را افزایش داد .

کاربرد بتن پیش تنیده معمولاً در عضوهایی است که تحت تاثیر خمش می باشد مانند : تیرها ، دال ها ، دیوارهای حائل و ستون ها . ولی می توان از بتن پیش تنیده در عضوهایی که تحت تاثیر کشش هستند مانند : لوله ها ، مخازن آب و غیره نیز به نحو مطلوب استفاده نمود .

لیست شرکتهای تولید کننده شوتینگ زباله

List of companies Garbage Shoot

شوت1
تاسیسات فنی پویا
سیستم شوتینگ زباله مهر جوان
پلاد
مهندسی های فن – شوتینگ
تهویه نو آستیاک
گروه صنعتی تهویه
آرموتک
شوتینگ برک

شوتینگ (شوت زباله)

Garbage Shoot

شوت

درزندگی  از مصارف روزانه پسماندهائی حاصل میشود که باید بطریقی جمع آوری و دفع گردد. با در نظر گرفتن تعدد واحدها در ساختمانهای بلندمرتبه ، مجتمعها ، هتلها و...... سیستمهای سنتی جوابگوی این کار نیست . باید از متدهای پیشرفته تری مثل : سامانه هوشمند شوت ، جمع آوری ، تراکم و بسته بندی ، استفاده نمود .


معرفی
این سامانه تشکیل شـده است از : کـانـال جابجائي ، دریچه دریافت ، دستگاه تراکـم ( کـمپکـتور ) ، تجهیزات شستشو و ضدعفونی و بالاخره وسيله تهویه ، که تمامـی قطعـات در کارخانه ساخته و در محلهائی که بـرای این کـار پیش بینی شده است ، نصب میگردد .
کانال جابجائي و دریچه دریافت ، ازورق استنلس استیل ساخته میشود .


کاربرد
بطور خلاصه : سامانه ، زباله ها را از داخل طبقات متعدد ساختمان بصورت کاملاً بهداشتی به انبارزباله منتقل نموده و پس از آنکه حجم آنها را متراکم نمود و شيرابه ي آن را گرفت ، در داخل کیسه های نایلونی مخصوص یا مخزن ویژه قرار میدهد و آماده حمل به بیرون از ساختمان مینماید

عملکرد سیستم
کانال گرد و از بالا به پایین نصب میگردد.هر طبقه دارای درب مخصوص با طراحی خاص از جنس ورق زنگ نزن میباشد.در انتهای لوله دستگاه کمپکتور نصب میگردد

کانالها و دربها
کانال ها طوری تعبیه میگردد که جرم گیر نباشدو قطر آن 50- 60 سانتیمتر بنابه تعدادا واحد ها میباشد. دربها بوسیله لاستیک دور درب کاملا بسته میشود

سیستم شستشو و تهویه هوا
این بخش در بالاترین نقطه لوله ( پشت بام ) نصب میگردد . سیستم دارای برس شستشوونازل بخش اب ومواد

لیست شرکتهای تولیدکننده فتو ولتاییک

List photovoltaic manufacturers

فتو2
برق آفتابی هدایت نور یزد

تعاونی بهین نیروی فارس

اکسون انرژی سامیا
سولار باد انرژی

بوترو bottero

فرانور

کسری

سولارپلار
نوین انرژی
فر گوهر سازه اسلوب

لیست تولید کنندگان سازههای غشائی

List of companies producing membrane structures

غشائی 1

سازه چادری غشا

سازه های پارچه ای افزیر
سازه های چادری دیبا
سازه های چادری اوبا
اسپیس (استاک پیشرو سازه)
آسمانه سازه های پارچه ای کششی
پوشان گستران-سازه های غشایی
سازه های غشایی NHA
سقف کاذب کشسان و سازه غشایی
وبی

ایمان پژوهان ثامن

آلاچیق مدرن پارچه ای غشا

لیست شرکتهای تولید کننده مصالح نوین نما

List of companies producing new materials, facade

نما

کارینگتون اینترنشنال

چوب نما
نوین ابزار خانه

مسینا آسیا

تولیدکننده سایدینگ و نما ساختمانی | Holzplast
بازرگانی طلوع

گروه صنعتی – ساختمانی الیکا

مهندسی نما گستر – رولین
صنعت ساختمان سنگسر
آرش کمال نوین
مادفوم خاورمیانه

گروه نوین کاشانه

لیست شرکتهای تولیدکننده سازههای نوین

List of companies producing new structures

نوین1
نوین سازان شتابکار
سازه های نوین بتنی تبریز
تدبیر نوین سازان
سازه های نوین کریج بن
تولیدی و صنعتی شفیع سازه شرق
مهندسی نوین سازه شرق
اسپیس (استاک پیشرو سازه)
بسپار سازه پازاوار
نوین سازه های ساختمانی امرتات پایتخت
نوین سازه پارسیان
آژند سازه صنعت نوین

۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه

سازههای پنلی (پیش ساخته سبک)

Sandwich Panel

پنل1

پانل های سازه ای

یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها کاهش وزن تیغه های بار بر در ساختمان است.یکی از روش های نیمه پیش ساخته روش ساخت وساز به کمک پانل ها ی ساندویچی پیش ساخته تردی را نام بردکه با نام های تجاری مختلف از قبیل :پوما سپ وسیلانوبا این روش تا دو طبقه ساختمان با استفاده از باربری قطعات مورد نظر ساخته میگردد.

پانل های ساندویچی با بتن پاششی

پانل های سه بعدی ساندویچی از جمله کامپوزیت های پلیمری میباشند.ساندویچ پانل مصرفی به عنوان نام وپوشش دیواری بصورت کنگره ای وصاف ونوع سقفی ان با بر جستگی هایی به صورت شادولاین میباشد.

پانل های سقفی دیافراگم کف را تشکیل میدهد این پانل ها در کنار یکدیگر مستقر شده وروی پانل های دیوار نصب میگردند.

پانل های دیوار علاوه بر این که جداکننده فضا های معماری هستند.

نقش دیوار بار برقائم و دیوار برشی در برابر بار های جانبی را هم ایفا میکنند.

بنا بر این عموما در اینگونه سازه ها اسکلت فلزی یا بتنی وجو د نداردوساندویچ پانل به دلیل شکل خاص خود از ظرفیت بار بری بالایی ب خورداراست.

ونیز از پانل های غیر بار بر در ساختمان علاوه بر کاهش وزن مزایاییی از قبیل یکپارچه بودن تیغه ها با سازه در برابر بار های جانبی را داراست

پلی‌وینیل کلراید ( پی وی سی– یو پی وی سی)

Polyvinyl chloride یا  (PVC)

 پلی وینیل

نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد است. در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. به طور عمومی بیشتر از ۵۰٪ از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود؛ زیرا پی وی سی ارزان بوده و به سادگی سر هم‌بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب، سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است. با وجود ظهور یک ماده ایده‌آل در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد.

موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی شامل: وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت‌ها، برش عمودی پنجره‌ها، صفحات گرامافون، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک (بدون دید) و در شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن وجود دارد.

همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب به علت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود.

سازههای نوین - وینیل

vinyl

وینیل

وینیل به عنوان مصالح ساختمانی

وینیل ماده است شیمیائی با تکنولوژی و تقریبا تمام ضایعات آن به چرخه تولید بازمی‌گردد.  مطالعات نشان داده است که تولیدات وینیل تنها یک درصد آلودگی کل ناشی از مصارف گاز و نفت را تولید می‌کنند و انرژی مصرف شده برای تولید وینیل سه برابر کمتر از انرژی مصرف شده برای تولیدات آلومینیومی است. وینیل در مقایسه با سایر مواد به کار رفته در ساختمان سازی دوام قابل قبولی دارد. یک مثال ساده در این مورد، پوشش‌های بام وینیلی می‌باشد. این پوشش‌های تک لایه وینیلی، بیش از ۳۰ سال عمر می‌کنند. وینیل بهترین انتخاب برای پوشش کف‌ها و پوشاندن دیوارها، بخصوص در محل‌های پر رفت و آمدی همچون مراکز بهداشتی است.

انتخاب لوله‌های PVC برای مواردی که لوله‌ها زیر خاک قرار می‌گیرند بسیار به صرفه است، چرا که بدون هرگونه نیازی به نوسازی، بدون ترک خوردن و زنگ زدن عمر می‌کنند.

سازههای نوین– پل کابلی

Cable-bridg
پل
یک پل کابلی یک تیر حمال(عرشه پل) پیوسته با یک یا چند برج بنا شده بالای پایه های پل در وسط دهانه است. از این برج ها، کابل ها به صورت اریب به سمت پایین (معمولا هر دو طرف) کشیده شده و تیر حمال (عرشه پل) را نگه می دارد
کابل های فولادی بی نهایت قوی و در عین حال بسیار انعطاف پذیر هستند. کابل ها بسیار مقرون به صرفه می باشند چون سبب ساخت سازه ای سبک تر و باریک تر شده که در عین حال قادر به پل زدن بین مسافت های بیشتری است. اگرچه تنها تعداد کمی از آن ها برای نگه داشتن کل پل قوی هستند، انعطاف پذیریشان آن ها را در مقابل نیرو هایی که به ندرت در نظر گرفته می شوند (مانند باد) ضعیف می نماید ، برای پل های کابلی با دهانه های طولانی به خاطر تضمین ثبات و پایداری کابل ها و پل در مقابل باد، می بایست مطالعات دقیقی انجام شود. وزن سبک تر پل یک وضع نامساعد در بادهای سهمگین و یک مزیت در مقابل زلزله محسوب می شود. نشست غیر هم سطح فوندانسیون ها که به مرور زمان یا طی یک زلزله روی می دهد، می تواند پل کابلی را دچار آسیب کند. پس باید در طراحی فوندانسیون ها دقت به عمل آورد ظاهر مدرن و در عین حال ساده پل کابلی آن را به یک شاخص واضح و جذاب تبدیل کرده است. خصوصیات منحصر به فرد کابل ها و به طور کلی سازه، طراحی پل را بسیار پیچیده می نماید. برای دهانه های طولانی تر، جایی که باد و نوسانات باید مورد توجه قرار گیرند؛ محاسبات بی نهایت پیچیده اند و عملا بدون کمک کامپیوتر و آنالیز کامپیوتری غیر ممکن می باشند. علاوه بر این ساخت پل ایده ای مشکل می باشد. اتصالات، برج ها، تیر های حمال و مسیر کابل ها سازه های پیچیده ای هستند که مستلزم
ساخت دقیق می باشند

سازههای نوین - فتوولتاییک های یکپارچه ساختمان

New Structures

فتو1

تکنولوژی فتوولتاییک (pv) امروزه به عنوان بخش رایجی از واژه شناسی ساختمان با امکان کاربرد در ساختمان های موجود و نو مطرح شده است. استفاده از این سیستم در پوشش ساختمان بسیار متنوع بوده و راه های نوینی به سوی طراحان خلاق می گشاید. بعنوان نمونه در فوتو ولتائیک های نیمه شفاف، مدولها می توانند در کنار ذخیره انرژی سایر عملکردهای پوششی بنا را نیز به خوبی انجام دهند. درصورتی که تاثیرات و کاربردهای جامع فتوولتاییک ها در ساختمان به دقت درک و در کل طراحی و مفاهیم انرژی ساختمان در نظر گرفته شود، تواند در اجزای ساختمان کارکردی چند منظوره یافته و علاوه بر تولید الکتریسیته کاربردهای دیگری نیز در پوشش ساختمان به عهده گیرد.


امروزه آگاهی فزاینده ای که در خصوص تخریب عوامل محیطی و توجه ویژهای درباره کیفیت محیط مصنوع در اروپا وجود دارد منجر به تغییر خصوصیات و نیازمندی های ساختمان و طراحی آن شده است. در مرکز این توجهات، نما و پوشش ساختمان قرار دارد. بطوریکه پیشرفت های تکنولوژیکی جدید، رویکردهای مختلفی از سقف و نماهای ساختمان ایجاد می کند. در این میان در رابطه با چند منظورگی پوشش ساختمان، استفاده از تکنیک های فعال و غیر فعال خورشیدی بسیار ضروری است. یکی از این فنون خورشیدی که به طور قابل توجهی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ ساختمان مطرح می شود، فتو ولتائیک یا (pv) است.
یک واحد یا مدول فتوولتائیک اساساً پوششی است که می تواند در دوره های مشخصی از روز الکتریسیته تولید کند که این تولید، شاید به عنوان حق امتیاز این محصول بی نظیر ساختمان مطرح گردد. بطوریکه این فتوولتائیک حتی قادر به شرکت در تامین نیروی برق سراسری است. اگرچه هنوز نیروی برق تولیدی آنها، پنج برابر از نیروی برق شبکه گران تر است اما فتوولتائیک های یکپارچه ساختمان یا (bipv) با ارائه مزایای هزینه ای ویژه، برای مناطق شهری نظیر هلند و آلمان که زمین خالی و کافی برای تجهیزات نیروگاه در اختیار ندارند، بسیار جالب توجه می باشند.

سازههای نوین - سازه غشائی

New Structures

غشائی

امروزه با پیشرفت فناوری ها، سازه های غشایی به کلی دگرگون و متحول شده اند،هر چند بهبود مصالح، موجب بهبود عملکرد پوشش های غشایی شده است، ولی روش های نوین طراحی عامل اصلی بهره وری این سازه ها می باشد.

ویژگی ها
1- ریشه در سنت کهن چادر سازی دارند.

2- به لحاظ ارزانی مصالح، سهولت اجراو سرعت برپایی بسیار جذاب می باشند.
3- کوتاهی عمر،کم دوامی ، آسیب پذیری در مقابل آتش سوزی ،بی ثباتی شکل و چروک شدن از کاستی های این نوع پوشش می باشد. از اولین کاربرد های این نوع چادر ها در سالن های نمایشی و سیرک ها و چادر های ارتش می باشد پیشرفت فن آوری های امروز باعث شده است تادوام و طول عمر مصالح بیشتر شود.

4)مقاومت در برابر آتش سوزی بیشتر شود.

5)گسترش حریق و دودهای ساطعه کاهش می یابد.
6)انرژی کمتری برای تنظیم شرایط محیط حاصل می شود. مثلا در مناطق گرمسیر با استفاده از این غشاء ها می توان مقدار زیادی از نور خورشید را منعکس کرده و دمای ساختمان را با صرف انرژی کمتری تنظیم نمود و در مناطق سردسیر با بهره گیری از لایه های عایق حرارتی که منعطف و مات می شوند با انرژی کمتری شرایط مطبوع حاصل می شود. سازه های غشایی در سال 1960 توسط فرانک اوتو رواج دوباره ای گرفت. دو طرح پیشنهادی او عبارتند از: شبکه سیمی آویخته که در نمایشگاه مونترال و همچنین ورزشگاه المپیک مونیخ استفاده شد که هر دو، جزءعظیم ترین و پیچیده ترین سازه های غشایی هستند.

سازههای نوین - موزه علوم لندن

New Structures

معمار زاها حدید  در ارتباط با طراحی این پروژه گفته است: " این طرح به بررسی تاثیرات بسیار ریاضیات در زندگی روزمره ما می پردازد و کانسپت های به ظاهر مجرد ریاضیات را به تعاملات هیجان انگیزی برای بازدیدکنندگان در تمامی سنین، بدل می نماید. " به عنوان بخشی از طرح جامع موسسه کنزینگتون جنوبی، ساخت گالری ریاضیات دیوید و کلودیا هاردینگ در سال 2016 به اتمام خواهد رسید.

لندن

سازههای نوین - قله های یخی دانمارک

New Structures

این قله های بر افراشته به گونه ای ساخته شده اند که هم به ساختمان ها و خانه های همسایه اجازه ی حفظ ویژگی های خود را داده اند و هم خود را با تمام شگفتی های زیباییشان به آرامی زیر نور خورشید در بین تمامی این شلوغی ها قرار گرفته و از تماشای اقیانوس لذت می برند.
خانه های یخی دانمارک، تبدیل به بهترین بخش بندر آرهوس شده اند!

یخی

سازههای نوین– سقف های گنبدی

New Structures

استفاده از طاق دوتايی هم‌چنين روش بسيار خوبی برای لايه‌لايه‌كردن فضای يك اتاق است. با ايجاد يك نقطه كانونی قدرتمند و استفاده از دهانه‌های قوسی در هر چهار طرف طاق، می توان يك شاه‌نشين، طاق‌چه، و تورفتگی ايجاد كرد كه علاوه‌بر تاثير بر نقطه كانونی اتاق، فضايی برای استفاده از كناره‌های اتاق فراهم می كند.

اگرچه از طاق‌های دوتايی بيش‌تر در معماری سنتی استفاده می شود، اما میتوان آن‌ها را به‌سادگی در خانه‌های معاصر نيز به كار برد. در عكس بالا تركيب زيبايی از مبلمان و وسايل تزئينی مدرن با طاق‌های دوتايی سنگی را مشاهده می كنيد.

تاق

سازههای نوین– ویلا ساووی

New Structures

ویلا ساووی که عمری ۸۰ ساله دارد به عنوان یک مکان تاریخی کشور فرانسه شناخته می شود که در سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۷ باز سازی شده است. بازدید از این ویلا برای عموم آزاد است.

ساووی

سازههای نوین–امپایر استیت

New Structures

برج امپایر استیت ۱۰۲ طبقه در شهر نیویورک به عنوان یکی از شناخته شده ترین نمادهای این شهر است، هنگامی که این ساختمان افتتاح شد توانست عنوان بلندترین ساختمان جهان را نسیب خود کند.

امپایراستیت

سازههای نوین = موزه گوگنم

New Structures

موزه گوگنم یکی از زیبا ترین طراحی ساختمان موزه درجهان است که در شهر بالباو اسپانیا قرار دارد. با اینکه طراحی این ساختمان و انحنای آن کاملا بدون دلیل به نظر می آید ، سطح آن به گونه ای طراحیشده تا نور را جذب کند.

موزه

سازههای نوین - پنسلوانیا

New Structures

“فالینگ واتر” که به معنای آب در حال سقوط و به منظور آبشار است در سال ۱۹۳۵ طراحی شده و در ایالت پنسیلوانیا آمریکا قرار دارد .
این ساختمان بر روی یک آبشار قرار دارد و به عنوان یک مکان تاریخی ملی شناخته می شود.

پنسلوانیا

سازه های نوین - تایوان

New Structures

برج تایپی ۱۰۱ در بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ این ساختمان که در تایوان قرار دارد به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می شد. این ساختمان سریعترین آسانسور دنیا را در خود دارد که می تواند در هر دقیقه ۱۰۰۰ متر جا به جا شود.

تایپی

لیست شرکتهای سازنده سازه های فضائی

List of companies spatial structures

فضائی1
شرکت فضا سازه - نقش جهان

فضاکار هموند پارسه

سازه های افق نور | سان
سازه های فضایی زیگورات
سازه های فضایی پاژ
شرکت سازه های فضائی ایران (سفیرا)
سازه های فضایی سایه سار
اسپیس (استاک پیشرو سازه)
سازه های فضایی سپهر
ساختمانی مرو گستر ایمن

سازه های فضائی

Space Structures

 فضائی

سازهٔ فضاییقاب فضائی

سازه‌ای که از اجزای خرپامانند سبک و محکم تشکیل شده از پایه‌هایی که در یک الگوی هندسی در کنار هم قرار گرفته‌اند. قاب‌های فضایی برای پوشش دادن دهانه‌هایی که تکیه‌گاه کم تعدادی دارند به کار می‌روند. چون در قاب‌های فضایی، همچون خرپاها از مثلث استفاده می‌شود، لنگرهای خمشی، به صورت بارهای کششی و فشای به اعضای محوری خرپا منتقل می‌گردند که این خود باعث مستحکم بودن قاب‌های فضایی می‌شود.

گاهی اوقات به جای سازه فضاکار بکار می رودکه این دو اصطلاح از لحاظ کلمه‌ای مترادفند؛ ولی از لحاظ معنا و مفهوم با هم تفاوت دارند. سازه فضایی به سازه‌ای اطلاق می‌شود که در فضای خارج از جو ساخته یا مورد استفاده قرار گیرد که ممکن است خود یک فضاکار باشد

۱۳۹۴ شهریور ۲۱, شنبه

لیست شرکتهای تولید کننده سازه های فولادی سبک

List of structural Lightweight Steel Framing  manufacturers style

lsf1
ایران صنعت
الکـــا هیــــرو
بهساز اندیشان تهران
ارغوان کبیر

تندیس نگار

سازه های سبک مدرن البرز

تیوا
گروه مهندسی بیلوشن
فن آوری کاوش بتون
خانه سازان اسکان پروژه آریا

سیستم سازه های فولادی سبک (LSF)

Lightweight Steel Framing

 lsf

یکی از مناسبترین سیستم های ساختمانی است که امروزه در جهان مورداستفاده قرار می گیرد. اصلی ترین عامل در سازه¬ای فولادی سبک، مقاطع فولادی جدار نازک (LGS) میباشد. مقاطع فولادی جدار نازک، مقاطع فلزی سرد نورد شده ای میباشند که با استفاده از ورقهای فولادی نازک و با استفاده از روش Roll Forming شکل دهی میشوند. داشتن ضخامت یکنواخت در عرض مقاطع و استفاده از روش Roll Forming برای ساخت آنهاست که باعث میگردد، تولید مقاطع در حجم بسیار بالا و با کیفیت مناسب و یکنواخت انجام گیرد.
مقاطع فولادی جدار نازک، سبک بوده و به راحتی قابل حمل میباشند. بخشهای مختلف ساختمان را به راحتی می تواند بااین مقاطع مونتاژ نمود. این عوامل باعث میگردد که عملیات ساخت با این سیستم بسیار سریع باشد.
• مزایای مقاطع فولادی جدار نازک اغلب مصالح مورد استفاده در سیستم سازه های فولادی سبک قابل بازیافت بوده و 100 درصد مصالح پرتی که در طول ساخت سیستم ایجاد میگردد، قابل بازیافت می باشد.

۱۳۹۴ شهریور ۲۰, جمعه

نمایشگاه جهانی ساختمان– سالن N

World Expo Building

غرف سالن N  در نمایشگاه جهانی ساختمان به شرکتهای

سیمان و بتن

افزودنیهای بتن

بتن اکسپوز

ایستگاه تولید بتن

بتن سبک

بتن آماده

بلوک سیمانی

بلوک سبک

قطعات بتنی پیش ساخته

قالبهای سمنت

بلوک سقفی

تیرچه

قالب وتجهیزات بتنی

آزبست

پمپ بتن

بلوک سیپورکس

سیمان سفید

نگهدارنده بتن

چسب بتن

بتن و نانو تکنولوژی

یونولیت

پلاستوفوم

آکاسیو

اختصاص داده شده است

لیست شرکتهای تولیدکننده و پخش نگهدارنده بتن - اسپیسر

List of manufacturers and distributing concrete maintenance

نگهدارنده بتن 1
استاندارد بتن
شیمی بتون بهینه
سدید بنا
متین عرشه
كلينيك تخصصی بتن روئين تن
کپکو همگرایان تولید
ثامن بلاگ
افزودنی های بتن کریزو
نگهدارنده دیتا
ابتکار شیمی البرز
آزمون ساز مبنا
آروین پادیر
فوم بتن شتاب

نگهدارنده بتن - اسپیسر

Concrete support – spacer

نگهدارنده بتن

اسپیسرهای پلاستیکی بتن از جمله اسپیسرهای ساختمانی می باشند که در صنعت ساختمان کاربرد بالایی دارند. اسپیسر در لغت به معنای فاصله گذار می باشد که عموماً فضای بین میلگرد و قالب را تامین می کند. چنانچه گفته می شود به ازای هر دو میلیمتر کاهش در ضخامت بتن روی میلگرد 5 سال عمر سازه را کاهش و از دوام و عمر و پایایی سازه می کاهد. اسپیسرها مهمترین ابزار برای رسیدن به پوشش بتنی الزامی هستند. از ضعفهای متداول و قابل پیشگیری در سازه های بتن مسلح تاثیر پذیری از عوامل و عناصر مخرب اطراف می باشد.اکسیژن و رطوبت محیط می تواند با نفوذ درون بتن و رساندن خود به میلگردها باعث سرعت بخشیدن به خوردگی میلگردها شود و از عمر مفید سازه بکاهد این در حالی است که پوشش بتنی روئ میلگرد میتواند به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از خوردگی محسوب شودو زمانیکه میلگرد در سطح بتن نمایان می شود اثر شیمیایی رطوبت بسیار سریع است. با استفاده از فاصله نگهدارها پوشش الزامی بتن روی میلگردها رعایت می شود.آنچه از یک فضا ساز مورد انتظار است آنستکه با شبکه های میلگرد هم خوانی داشته باشد و وظیفه نگهداری شبکه های میلگرد در خلال بتن ریزی سازه مسلح را در خلال بتن ریزی به خوبی ایفا نماید.این وظیفه توسط نگهدارنده های با دوام ساخته شده با استفاده از مواد غیرخورنده که تولید آنها بسیار آسان است امکانپذیر می باشد.

لیست شرکتهای تولید کننده و پخش چسب بتن

List of companies producing and distributing concrete adhesive

چسب بتن1

فابریکو

بتن پلاست

سفیدبــام کــرمانیان
شیمیایی بتن پاس
ارژن شیمی
کلینیک بتن ایران
چسب بتن سیکا
مجتمع صنعتی حکیمیان
سنگ مصنوعی هونام
بتن شیمی خاتم

چسب بتن

Concrete Adhesive

 چسب بتن

در ترکیب با بتن و ملات های ساخته شده از سیمان و آهک همچنین در افزایش مقاومت کششی وجلوگیری از ایجاد ترک ملات گچ قابل استفاده بوده و کارائی و حالت خمیری و روانی بتن و ملات تازه را افزایش می دهد.
چسب بتون علاوه بر افزایش مقاومت خمشی بتن تا حداکثر 50% در افزایش چسبندگی بتن و مقاومت سایشی بتن ، همچنین کاهش نفوذ آب و مواد شیمیایی و افزایش مقاومت در مقابل سیکل ذوب و یخبندان بتن و ملات تأثیر به سزایی داشته و در افزایش مقاومت محصولات سیمانی در محیط های قلیائی و در مناطق بشدت نمناک تأثیر دارد و هیچ گونه خورندگی بر روی میلگرد ندارد.
از چسب بتون  در جهت ساخت ملات ترمیمی و یا بتن خود تراز شونده برای کف سازی، پرکردن درز های اجرائی، ساخت و ترمیم سطوح بتنی می توان استفاده نمود.

لیست شرکتهای فروش و خدماتی پمپ بتن

Concrete pump sales and service companies list

پمپ بتن 1
نت بتن

فابریکو

پارس سازه

تندیس

یدک دکل
گروه ماشین آلات آماگ

بهین کنترل صنعت

پمپ بتن زوم لايون
آسان خودرو
شوئینگ پارت پمپ بتن

پمپ بتن

Concrete pump

پمپ بتن

پمپ بتنزمینی
پمپ بتن دکل شوئینگ
پمپ بتن موبایل
پمپ بتن (دکل دار)
پمپ بتن سیار
پمپ بتن دکل شوئینگ و موبایل دارای ارتفاع قابل تنظیم تا ارتفاع 100 متر می باشند.

پمپ بتن دستگاهی است که بتن را به نقاط مختلف منتقل میکند وپمپ بتن با توجه به ارتفاع سازه و یا عمق بتن ریزی در انواع مختلف موجود میباشد و انواع پمپ بتن با انواع فشارهای هیدرولیکی مختلف نیز موجود میباشد.

پمپ بتن نوع ثابت
که در این مدل پمپ بتن ، پمپ بتن نوع ثابت بتن مورد نیاز خود را از میکسر میگیرد و به محل مورد نظر پمپ میکند ، در حالیکه پمپ بتن در محل پروژه مستقر شده است.

پمپ ثابت توسط 2 چرخ که به شاسی متصل می باشد قابل جابجایی بوده.

معمولا پس از مستقر نمودن پمپ ثابت در محل انجام بتن ریزی لوله و اتصالات مورد نیاز را مونتاژ و پس از آماده شدن بتن آنرا به داخل وان پمپ ثابت انتقال داده و شروع به بتن ریزی می نمایند.

پمپ بتن نوع سیار
پمپ بتن نوع سیار بتن مورد نیاز خود را از میکسر حامل بتن دریافت و به محل مورد نظر منتقل می کند. ، در حالیکه پمپ بتن سیار بر روی کامیون نصب گردیده است


تاثیر فوق روان کننده های فابیر در کارکرد پمپ بتن
استفاده از فوق روان کننده ها  در بتن مورد استفاده در پمپ بتن باعث روانی کاذب جهت پمپ پذیری راحت و آسان پمپ بتن و داشتن بتنی هموژن در پمپ بتن میشود که موجب پایین آمدن هزینه استهلاک پمپ بتن شده و همچنین عمر پمپ بتن را بالا می برد.

لیست تولید کنندگان محصولات آزبست

List of asbestos products manufacturers

آزبست1

کارخانه فایبر سیمنت اسرم

تارابگین
فروش محصولات سیمانی ساختمانی و بتنی هاشمی

ايرانيت تهران

کرمانیت

خدمات ساختمانی، البرز
فارسیت
تولیدات سیمانی بهنام

سالار

آزبست – پنبه نسوز- پنبه کوهی

Asbestos

آزبست

حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد در فنلاند از پنبهٔ کوهی برای ساخت ظرف‌های گلی استفاده می‌شده‌است و در مقیاس محدود، از حدود ۲۰۰۰ سال قبل استفاده از پنبهٔ کوهی برای تهیهٔ لباس مرسوم بوده‌است. هرودوت (۴۵۰ سال قبل از میلاد) نقل می‌کند که چگونه رومیان مردگان خود را قبل از سوزاندن درون پارچه‌های بافته شده از پنبهٔ کوهی می‌پیچیدند تا بهتر بتوانند خاکستر مرده خود را جمع‌آوری نمایند و این ماده را «آمیانتاژ» یعنی خلل ناپذیر، پلیدنشدنی و فسادناپذیر می‌نامیدند. پنجاه سال بعد از میلاد مشکلات مربوط به پنبهٔ کوهی و استفاده از ماسک‌های ویژه که از ورود غبار پنبهٔ کوهی جلوگیری می‌کرد مطرح بود. گفته می‌شود شارلمانی لباسی از پنبهٔ کوهی داشت که با پوشیدن آن از درون آتش عبور کرد و تطهیر شد و هیچ صدمه‌ای به او نرسید.

در سال ۳۰۰ قبل از میلاد تئوفراستوس که از شاگردان ارسطو بود در کتاب خود به نام درباره سنگ‌ها به ماده بدون نامی، شبیه چوب پوسیده اشاره کرده‌است که که در اثر اختلاط با نفت می‌سوزد، بدون آن که آسیبی ببیند.

۱۳۹۴ شهریور ۱۹, پنجشنبه

لیست تولیدکنندگان و فروشندگان قالب و تجهیزات بتنی

List of mold and equipment manufacturers and vendors of Concrete

سولجر – اسکافل – هبلکس – گروت – رامکا - واش بتن – شاتکریت -  پیش تنیدگی – دستگاه فوم بتن – پدستال - بچینگ پلانت – واتراستاپ - کپینگ نمونه بتن استوانه ای - اسلامپ بتن - تجهیزات برای سنگ آهک در بتنبراکتواشر – بتنپین – گوه - مهره خروسكی - بلت تمام رزوه - بولت عصایی - واشر دو لوله - واشر كاس - گیره متوسط – ویبراتور - کاور بتن - قالب پروگرسيو خم و برش - کلایمر

قالب بتن1

کلینیک فنی و تخصصی بتنایران

افزون بتن کیمیا

گروه صنعتی ریحانی

نت بتن
چیست هرکولیت
مجتمع البرز قالب
زنگان بلاگ
سازه گستر مدحت

قائم بتن خراسان