۱۳۹۴ شهریور ۱۹, پنجشنبه

سمنت پلاست– سنگ مصنوعی

Cement Plast

سمنت پلاست

محصولات سمنت پلاست از ترکیب سنگ دانه های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون سیمان و رزین های پلیمری به دست می آیند که به آنها وزن کمتری داده و درنتیجه نصب آنها سریعتر می شود.
برای آن که بدانیم سنگ های سمنت پلاست ازچه ساخته شده اند به اختصارمی توان گفت که این سنگها از ترکیب سیمان، آگرگات های سنگ های طبیعی وخاک سبک وزن ساخته می شود. مواد به کار رفته در این سنگ ها کاملا سازگار با محیط زیست می باشد.

رنگ دانه های اکسید آهن، رنگ مورد نظر را به این سنگ ها می دهند. ترکیبی که از این راه بدست  می آید در قالب هائی ریخته می شود که دارای نقش ونگارهای سنگ طبیعی می باشند وبه این سنگ ها ظاهری کاملا" طبیعی می دهد. از نظرقیمت، سنگ های سمنت پلاست به مراتب قیمتی کمترازسنگ های طبیعی داشته، زیرا کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می شود در مورد سنگ های سمنت پلاست غیر ضروری است.
علاوه بر این مقاومت ساختاری آنها در فونداسیون های خاص توانائی تحمل بارهای زیاد  را به  آنها  می دهد سنگ های سمنت پلاست درواحد مترمربعی برای قطعات تخت به فروش می رسند. موادی که درخط تولید سمنت پلاست بکار رفته طوری انتخاب شده که برای کارهای داخلی وخارجی ساختمان چه درکف و چه در نما ایده آل است.
سنگ های سمنت پلاست در مقابل فشار، نور، اشعه ماوراء بنفش و ناملایمات جوی بسیار مقاوم بوده و محصولاتی هستند که می توانند پس از نصب مانند سنگ های طبیعی رفتار نمایند. از دیگر خصوصیات این سنگ ها می توان به تک لایه بودن آنها اشاره کرد، در محیط خلاء و فشار ویبره می شوند و ترکیب آنها شامل درصد بالایی از دانه های به هم پیوسته از آگرگات های سنگ طبیعی است.

مزایا
1-    تنوع رنگ با قابلیت اجرای طرح های مختلف و دلخواه
2-    سبک تر از سنگ های طبیعی و با وزن مخصوص 46 تا 57 کیلوگرم بر متر مربع است که همین امر باعث وزن کمتر ساختمان ودر نتیجه کاهش اثر زلزله  به ساختمان می شود.
3-    عدم جذب آب، نزدیک به صفر(حدود 3 درصد)
4-    عدم محدودیت در ابعاد تولیدی و طرح های درخواستی
5-    استقامت کشش و فشار، بالاتر از سنگ های طبیعی
6-    سنگ های سمنت پلاست برخلاف سنگ های طبیعی در اثر عوامل جوی به مرور زمان از بدنه ساختمان جدا نمی شوند.
7-    دارای تحمل برودتی تا منفی 50 درجه سانتیگراد
8-    دارای تحمل حرارتی تا 300 درجه سانتیگراد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر