۱۳۹۴ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

مرکز نمایشگاهی مصلای امام خمینی تهران

مرکز نمایشگاهی مصلی امام خمینی تهران

Tehran Musalla Exhibition Center


در سال ۱۳۶۱ اقدامات اولیه برای ساخت مصلایی بزرگ در تهران آغاز شد و زمین‌های منطقهٔ عباس‌آباد تهران که پیش از انقلاب ۵۷ جهت ایجاد مجموعه شهری شهستان پهلوی در نظر گرفته شده بود و کنار چند بزرگراه اصلی تهران قرار دارد به عنوان منطقه‌ای مناسب برای ساخت این مصلا برگزیده شد. در سال ۱۳۶۹ یکی از طرح ها برای ساخت این مصلا برگزیده و کار ساخت پس از آن آغاز شد.


 مصلّای تهران یا مصلای امام خمینی مجموعه‌ای از بناها و فضاهای لازم برای حضور جمعیت‌های میلیونی و برگزاری مراسم عبادی، سیاسی، اجتماعی و انجام فعالیتهای متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری نظیر برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ فرهنگی، کلاس‌های آموزشی و... در تهران است.

موقعیت

مجتمع بزرگ مصلّای امام خمینی در ۲۰٤هکتار از اراضی عبّاس‌آباد در زمینی به وسعت ۶۵ هکتار که از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان عباس آباد، از شرق به خیابان شهید قنبر زاده و از غرب به بزرگراه شهید مدرس محدود است، در حال احداث می باشد.
موقعیت مصلی در گسترده شهر تهران از دیدگاههای متفاوتی نظیر دسترسی راحت، نزدیک بودن به جمعیت میلیونی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه پس از ارزیابی گزینه‌های مختلف، اراضی عباس آباد جهت اجرای طرح مصلی مناسب تشخیص داده شد و نتیجتا محل مذکور به مرکز ثقلی نمادین و مظهر و سمبل اصلی شهر تهران مبدل خواهد شد.

ارتباط

دورنگار: 80 84 76 88 -- 75 10 76 88
تلفن‌خانه: 1000 53 88
نشاني: خيابان شهيد دكتر بهشتي، روبروي خيابان ميرعماد، مصلاي بزگ امام خميني (رحمة الله عليه) تهران
پست الكترونيكي:  Info@Musalla.ir
www.musalla.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر