۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

گل و گیاهان خانگی

 
فواید بی نظیر وجود گل و گیاه در داخل ساختمان بر هیچ کس پوشیده نیست. از تولید اکسیژن گرفته تا القای حس زیبایی. اما هیچ می دانستید گل ها و گیاهان به صورت بالینی موجب کاهش میزان استرس می شوند؟ در درمان سرما خوردگی موثر هستند و حتی در بهبود سردرد های شدید نیز نقشی تاثیرگذار ایفا می کنند؟  در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تنها بخشی از تاثیرات خارق العاده نگه داری گیاهان سبز در منزل.
شماره 1. گیاهان می توانند با سرما خوردگی مبارزه کنند. طبق تحقیقات انجام گرفته ثابت شده است که گیاهان خانگی اثرات بیماری هایی نظیر سرماخوردگی را تا 30 درصد می کاهند .آنها با افزایش میزان رطوبت در فضا و کاهش وجود گرد و غبار در محیط بی شک یکی از مبارزانِ اصلی سرماخوردگی هستند.
شماره 2. گیاهان حجم شگفتی از آلودگی های شیمیایی که از طریق هوا به ما انتقال پیدا می کنند را از بین می برند. ما همواره و همواره هوایی را استنشاق می کنیم که پر است از آلودگی های خطرناک؛ آلودگی های حقیقتاً خطرناکی که در هوای راکد خانه سبب سردرد و حالت تهوع می شوند.
گل
شماره 3. گیاهان بهترین مسکن برای سردرد هستند. اگر به دفعات مبتلا به سردرد می شوید، پیشنهاد می کنیم گوشه و کنار خانه خود را  به گیاهان سبز آراسته کنید. این گیاهان ذرات گرد و غباری که از عوامل اصلی آلرژی هستند را تقلیل می دهند و به سلامت شما کمک می کنند.
شماره 4. گیاهان موجبات شادمانی شما را فراهم می آورند. وجود گل ها و گیاهان در خانه احساس سرخوشی دلچسب، آرامش بخش و خوش بینانه ای به ما می بخشد. نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که پنجره شان مشرف به باغ و یا گل و گیاه است زودتر از باقی بیماران سلامت خود را باز می یابند.
شماره 5. گیاهان سلامت روان شما را تضمین می کنند.  تحقیقات ثابت کرده اند که مراقبت از موجود زنده ای حساس و شکننده همچون گل و گیاه در منزل از بیماری هایی همچون افسردگی پیشگیری می کند و به افراد منزوی یا حتی تنها، دلیلی موجه برای زندگی می بخشد.
نوشته: دریا برومند








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر